Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

Inleiding

Fitchannel is een online fitness platform dat online cursussen aanbiedt via smart tv, smartphone en tablet. Fitchannel speelt in op de groeiende markt voor de thuis work-out en werkt met videocoaches zoals Mark Tuitert en Carlos Lens. Deze sportinstructeurs leiden de lessen en motiveren deelnemers om drie keer per week een training te volgen van 25 minuten. Dit alles voor slechts een derde van de prijs van een sportschoolabonnement.

 

Expertises

Media Strategy

Display advertising

Social advertising

Campagne optimalisatie

Search Advertising

Uitdaging

Fitchannel heeft WeLikeMilk ingeschakeld om online het merk te lanceren en te helpen met de opzet van alle owned, earned en paid kanalen inclusief visuele vormgeving. De doelstellingen waren als volgt:

• Traffic genereren
• Conversieratio maximalisatie
• Naamsbekendheid vergroten



Oplossing

'Train thuis met Mark Tuitert'

Cross-mediale aanpak

WeLikeMilk heeft in nauwe samenwerking (adviesrol in-house) met Fitchannel een online strategie ontwikkeld met een cross-mediale aanpak.

De consumer journey vormde de basis van deze strategie waarbij de boodschap door middel van storytelling is afgestemd op de fase van de journey. Zo is er gezorgd voor een consistente ervaring en is er geen kloof ontstaan tussen ‘branding’ en ‘performance’. Met social, display en search advertising konden de verschillende segmenten in de Fitchannel-doelgroep over alle kanalen gericht worden getarget.

Activerende social advertising

Naast het ontwikkelen van de online strategie met cross-mediale aanpak hebben wij ook diverse creatieve social uitingen ontwikkeld zoals carrousels, video- en timeline-advertenties op zowel Facebook als Instagram. Met behulp van social advertising hebben we specifieke doelgroepen bereikt en zijn er relevante learnings opgedaan door middel van A/B-testen.

Display als waardevolle retargeting-tactiek

We retargeten bezoekers die op de website zijn geweest met display advertising (IAB en Rich Media). In deze banners gebruiken we een meer directe toon en passen schaarste toe als verleidingsprincipe. Visueel gezien is Mark hét gezicht van Fitchannel, op de website en dus ook in de banners.

De Rich Media uitingen dragen bij aan branding doelstellingen. Door deze uitingen programmatic in te kopen, kunnen we optimaliseren op goed werkende domeinen en sturen op de contact-frequentie.

Mobile-friendly website

We hebben geholpen met het opzetten van de verschillende pricing-pakketen en met het design van de optimale flow van de website.

Ecosysteem

Campagneflow

 

Touch

Om de merkbekendheid van Fitchanell te vergroten hebben we in de Touch-laag zowel social als display advertising ingezet.

Tell

Met een Adwords-campagne hebben we een doelgroep bereikt die al actief aan het zoeken was om fitter te worden.

Sell

We hebben al het verkeer op de website geretarget om het aantal conversies te stimuleren.

Fitchannel groeit als merk

Door de juiste combinatie van creatie, boodschap en kanaal konden we optimaal inspelen op de motivatie van de doelgroep en de interesse die al in Fitchannel was getoond. Deze aanpak heeft gezorgd voor een hogere naamsbekendheid van Fitchannel. Met behulp van de geoptimaliseerde landingspagina hebben we ook gezorgd voor een toename van het conversieratio.

 
Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met WeLikeMilk, de digital growth agency.

Contact

Hoe activeer je het lekkerste peertje van Nederland

Sweet Sensation. Love at first bite.

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Hoe haal je meer uit je vermogen?

Zorg voor synergie met een always-on campagne.