Zo geef je het contentplatform van funda een 'thuis'

Inspireer met goede videocontent en lok interactie uit met relevante carrousels.

Inleiding

Funda is uitgegroeid tot een van de populairste one-stop-shops voor potentiële huizen(ver)kopers en (ver)huurders. Waar funda eerder vooral focust op de woningzoeker, ging funda ook relevante content bieden die van belang is bij de koop- , verkoop- én woonfase.

Met het contentplatform Thuis had funda de ambitie om de consument antwoord te geven op vragen rondom de gehele wooncyclus. Dit contentplatform biedt de zoeker antwoord op alle vragen die hij heeft rondom wonen en biedt bezoekers inspiratie. WeLikeMilk heeft funda geholpen met de bekendmaking van Thuis via een social media campagne.

 

Expertises

Social advertising

Design

Customer Journey

Campagne optimalisatie

Media Strategy

Uitdaging

Verhoog de bekendheid van het expertise platform 'funda Thuis' met een social first campagne. Bereik huizenkopers en verkopers tussen de 20 en 65 jaar en stuur kwalitatief verkeer naar de 'funda Thuis' landingspagina.



Oplossing

Verdien je een dakkapel ooit terug? Funda heeft het antwoord.

Contentplatform funda Thuis

WeLikeMilk heeft het Touch-Tell-Sell-model toegepast op de ‘funda Thuis’ campagne. Om awareness en engagement te creëren hebben we tijdens de Touch- en Tell-laag social media advertising ingezet (Facebook en Instagram).

Inspiratievideo's ter promotie van funda Thuis

Tijdens de Touch-fase hebben wij de doelgroep benaderd met de lanceringsvideo van ‘funda Thuis’. Deze video benadrukt funda’s expertise op minder voor de hand liggende onderwerpen zoals de inrichting van je woning en verbouwingen. Daarnaast zijn er verschillende content-video’s gemaakt om de doelgroep te inspireren op gebied van woningen, verbouwingen en verhuizen.

Facebook carrousels

Tijdens de Tell-fase hebben we consumenten die de video bekeken hebben geretarget met diverse carrousels. De carrousels bevatte relevante onderwerpen voor verschillende subsegmenten van funda-bezoekers, zoals woningzoekers, klussers en tevreden window shoppers.

De content in de ‘funda Thuis’ campagne hebben we toegespitst op de volgende onderwerpen: onderhandelen (woningzoekers), dakkapel en uitbouw (klussers) en inrichting (window-shoppers).

Ecosysteem

Campagneflow

 

Touch

We hebben huizenkopers en verkopers tussen de 20 en 65 jaar bereikt met inspiratievideo’s op Facebook en Instagram.

Tell

Met activerende vragen in de Facebook en Instagram carrousels hebben we kwalitatieve verkeer naar de site gestuurd.

Sell

In de Sell-laag hebben we mensen die de video hebben bekeken geretarget met een Facebook en Instagram timeline-ad.

Resultaten

Door videoviewers te retargeten was de content in de Tell-fase van de campagne extra relevant voor de verschillende subdoelgroepen van funda. De social campagne heeft in totaal 2.2 miljoen impressies 33.000 link clicks opgeleverd.

 
Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met WeLikeMilk, de digital growth agency.

Contact

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Hoe activeer je het lekkerste peertje van Nederland

Sweet Sensation. Love at first bite.

Hoe haal je meer uit je vermogen?

Zorg voor synergie met een always-on campagne.