Inleiding
Funda is uitgegroeid tot een van de populairste one-stop-shops voor potentiële huizen(ver)kopers en (ver)huurders. Waar funda eerder vooral focust op de woningzoeker, ging funda ook relevante content bieden die van belang is bij de koop- , verkoop- én woonfase.
Met het contentplatform Thuis had funda de ambitie om de consument antwoord te geven op vragen rondom de gehele wooncyclus. Dit contentplatform biedt de zoeker antwoord op alle vragen die hij heeft rondom wonen en biedt bezoekers inspiratie. WeLikeMilk heeft funda geholpen met de bekendmaking van Thuis via een social media campagne.
Expertises
Social Advertising
Design
Customer Journey
Campagne optimalisatie
Media Strategy
Uitdaging
Verhoog de bekendheid van het expertise platform 'funda Thuis' met een social first campagne. Bereik huizenkopers en verkopers tussen de 20 en 65 jaar en stuur kwalitatief verkeer naar de 'funda Thuis' landingspagina.
Verdien je een dakkapel ooit terug? Funda heeft het antwoord.
Contentplatform funda Thuis
WeLikeMilk heeft het Touch-Tell-Sell-model toegepast op de ‘funda Thuis’ campagne. Om awareness en engagement te creëren hebben we tijdens de Touch- en Tell-laag social media advertising ingezet (Facebook en Instagram).

Inspiratievideo's ter promotie van funda Thuis
Tijdens de Touch-fase hebben wij de doelgroep benaderd met de lanceringsvideo van ‘funda Thuis’. Deze video benadrukt funda’s expertise op minder voor de hand liggende onderwerpen zoals de inrichting van je woning en verbouwingen. Daarnaast zijn er verschillende content-video’s gemaakt om de doelgroep te inspireren op gebied van woningen, verbouwingen en verhuizen.
Facebook carrousels
Tijdens de Tell-fase hebben we consumenten die de video bekeken hebben geretarget met diverse carrousels. De carrousels bevatte relevante onderwerpen voor verschillende subsegmenten van funda-bezoekers, zoals woningzoekers, klussers en tevreden window shoppers.
De content in de ‘funda Thuis’ campagne hebben we toegespitst op de volgende onderwerpen: onderhandelen (woningzoekers), dakkapel en uitbouw (klussers) en inrichting (window-shoppers).


Campagneflow

Touch
We hebben huizenkopers en verkopers tussen de 20 en 65 jaar bereikt met inspiratievideo’s op Facebook en Instagram.
Tell
Met activerende vragen in de Facebook en Instagram carrousels hebben we kwalitatieve verkeer naar de site gestuurd.
Sell
In de Sell-laag hebben we mensen die de video hebben bekeken geretarget met een Facebook en Instagram timeline-ad.
Resultaten
Door videoviewers te retargeten was de content in de Tell-fase van de campagne extra relevant voor de verschillende subdoelgroepen van funda. De social campagne heeft in totaal 2.2 miljoen impressies 33.000 link clicks opgeleverd.