De kracht van groente, fruit en online marketing.

Interactie met de klanten op alle aspecten geoptimaliseerd.

Inleiding

Natur. produceert en verkoopt cold pressed juices en snacks. Natur. gelooft in de kracht van de natuur en heeft het doel om meer mensen hierover te informeren. Natur. heeft een verandering doorgemaakt, namelijk een naamswijziging, een nieuwe propositie, website en het assortiment is uitgebreid.

 

Expertises

Media Strategy

Conversion Optimisation

Social advertising

Display advertising

Design

Uitdaging

WeLikeMilk is gevraagd om te kijken naar een optimaal samenspel tussen de verschillende kanalen, om te controleren of de setup van de campagnes (tracking, targeting, conversieflow, KPI’s, etc.) op orde is en om advies te geven over kansrijke mogelijkheden om meer resultaat uit het beschikbare mediabudget te halen. Daarnaast wil Natur. dat WeLikeMilk de creatie die wordt ingezet voor online advertising (banners, social ads, landingpages) ontwikkelt, test en optimaliseert.

Doel
- Verhogen merkbekendheid
- Generen van kwalitatief verkeer naar de website
- Verhogen van het conversieratio

- Innovatieve creatie



Oplossing

Er is een strategisch online mediaplan ontwikkeld voor Natur. Door de focus op de totale flow van de customer journey te leggen is meer grip gekomen op de interactie met klanten.

Het toepassen van het FRESH-model heeft gezorgd voor een stijging van de merkbeleving en loyaliteit.

Natur. is voorzien van nieuwe inspiratie op het gebied van creatie voor online branding en performance. Tenslotte is dankzij de focus op kwalitatief verkeer de ROI verhoogd.

Ecosysteem

 

Touch

De doelstelling was om de merkbekendheid van Natur. te verhogen door middel van inspiratie. Deze inspiratie hebben wij geboden door video’s in te zetten op YouTube, Uitzending Gemist en RTLXL, carrousels en canvas advertenties te tonen op Facebook en Instagram en door display advertising in te zetten over het gehele netwerk.

Tell

Om de merkvoorkeur voor Natur. te vergroten wordt de doelgroep beter geïnformeerd over de USP’s. Deze USP’s zijn zowel getoond in Facebook en Instagram advertenties alsmede in standaard display IAB uitingen. Daarnaast is AdWords aan deze fase van de campagne toegevoegd waarbij wordt ingespeeld op bredere zoektermen en onderwerpen.

Sell

In de laatste fase van de campagne lag het zwaartepunt op het verhogen van het aantal online conversies via Natur.nl. Het doel was om de doelgroep te overtuigen met behulp van relevante aantrekkelijke acties die inspelen op de doelgroep én het vertoonde gedrag op de website. Ook hierbij is Facebook en Display ingezet en is Adwords gespecificeerd in gerichte zoektermen.

Campagneresultaten

Door de juiste combinatie van creatie, boodschap en inzet op diverse kanalen konden we optimaal inspelen op de doelgroep van Natur. Deze aanpak heeft gezorgd voor een hogere merkbekendheid. Met behulp van de geoptimaliseerde landingspagina en advertenties op Facebook en Display hebben we ook gezorgd voor een toename van het conversieratio op de website van Natur.nl.

 
Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met WeLikeMilk, de digital growth agency.

Contact

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Hoe activeer je het lekkerste peertje van Nederland

Sweet Sensation. Love at first bite.

Hoe haal je meer uit je vermogen?

Zorg voor synergie met een always-on campagne.