Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Inleiding

Simyo is al jaren de beste Sim Only provider op het gebied van service. Met stevige concurrentie in de telecombranche is klantvriendelijkheid het punt waarop Simyo zich weet te onderscheiden. Simyo doet er alles aan om klanten blij te maken en weet daarbij telkens mensen weer positief te verrassen. Als bewijs wordt Simyo regelmatig uitgeroepen tot meest klantvriendelijke óf beste telecomprovider van Nederland.

 

Expertises

Display advertising

Campaign Optimalisation

Customer Journey

Social advertising

Media Strategy

Uitdaging

WeLikeMilk hielp Simyo met het lanceren van de ‘Jij Blij, Wij Blij’ campagne. In de concurrerende telecombranche wil Simyo de merkbekendheid verhogen. Hierbij moest het budget optimaal worden benut met een slimme inzet van kanalen en innovatieve creatie om kwalitatief verkeer naar de website te genereren en het conversieratio te verhogen.



Oplossing

Jij Blij, Wij Blij

WeLikeMilk heeft in nauwe samenwerking met het reclamebureau Kokoro de ‘Jij Blij, Wij Blij’ campagne geïntroduceerd. In de campagne gaat het om spontane gebeurtenissen en spontane blijheid. Alles voor een blije klant. De campagne bestaat o.a. uit een feel good movie die zowel online als in de bioscoop wordt getoond. WeLikeMilk verzorgde de online doorvertaling alsmede de offline activaties.

Display en social advertising

Wij verzorgden de display en social advertising met als doel het overbrengen van de nieuwe boodschap van Simyo. Op basis van verschillende fases van de customer journey zijn er diverse mediaformaten ingezet zoals de Shazam en 9292OV take-over, Canvas ad, Interscroller, Transformer en diverse IAB-formaten.

Daarbij is voortdurend gestuurd op optimaal uniek bereik, zichtbaarheid, kwalitatief websiteverkeer en conversies. Door in elke laag van de campagne een passende boodschap mee te geven is de consument zo optimaal mogelijk bereikt. Met de unieke combinatie van branding en performance is gezorgd voor voor een stijging in de naamsbekendheid en het aantal nieuwe klanten bij Simyo.

 

Transformer

De Transformer was een relatief nieuwe display-uiting die we hebben ingezet bij Adfactor. Deze inzet leverde veel interactie op en zorgde voor kwalitatief verkeer naar de blog van Simyo.

Offline Metro-activatie op Utrecht Centraal

In de campagne ‘Jij blij, wij blij’ gaat het om spontane gebeurtenissen en spontane blijheid. Metro pakte het stokje over en heeft gezorgd dat deze beleving optimaal werd doorgezet op de metro-kanalen die hier perfect op aansluiten. Doel is om zoveel mogelijk mensen een grote glimlach te bezorgen en dit vast te leggen op foto en video. Op basis hiervan is er content geproduceerd in de vorm van een video en advertorials. Deze content is zowel online als in print richting het grote lezersbereik van Metro gebracht.

Ecosysteem

Campagneflow

 

Touch

We hebben een reeks aan online middelen ingezet zoals IAB-banners, Rich Media formaten, YouTube bumperads, prerolls op o.a. Sanoma en TMG, 9292OV Takeover en de Shazam Takeover. Daarnaast is er in samenwerking met TMG en Metro een offline activatie geweest op Utrecht Centraal waar de feel-good-video is opgenomen.

Tell

Om kwalitatief verkeer naar de site te realiseren hebben we via audience en contextual targeting de juiste doelgroepen bereikt met display en social.

Sell

In de Sell-laag hebben we geretarget met standaard IAB-banners.

Campagneresultaten

De campagne 'Jij Blij, Wij Blij' heeft voor goede resultaten gezorgd: De display banners worden significant beter beoordeeld op herkenning, het stimuleren van informatie zoeken, opvallend zijn, sympathie en interesse ten opzichte van KPI 2018. Gedurende de campagne realiseren we gemiddeld 5.000 landingen per week. Met de display-uitingen en door een grote focus te leggen op het leveren van viewable impressies is de gemiddeld viewability gestegen naar gemiddeld 74%.

De gehele campagne heeft ervoor gezorgd dat de merkwaarden ‘sympathiek’ en ‘klantvriendelijk’ zijn gestegen t.o.v. het voorgaande jaar. Overall is de spontane merkbekendheid van de Simyo-campagne gestegen met 6% t.o.v. 2017.

 

Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met WeLikeMilk, de digital growth agency.

Contact

Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

Zo geef je het contentplatform van funda een 'thuis'

Inspireer met goede videocontent en lok interactie uit met relevante carrousels.

Hoe activeer je het lekkerste peertje van Nederland

Sweet Sensation. Love at first bite.