Hoe activeer je het lekkerste peertje van Nederland

Sweet Sensation. Love at first bite.

Inleiding

De Sweet Sensation peer van The Greenery is een jaarrond beschikbare peer. De peer is friszoet van smaak, hoeft niet geschild te worden en drupt nauwelijks. Kortom, de ideale peer om mee te nemen, on-the-go als je BFF (Best Fruit Friend). Love at first bite.

 

Expertises

Social advertising

Display advertising

Visual Design

Campaign Optimalisation

Media Strategy

Uitdaging

The Greenery vroeg WeLikeMilk en Today is Canday om hulp om de verkopen te ondersteunen, de naamsbekendheid te vergroten en om de specifieke kenmerken van de peer over te brengen onder een jonge vrouwelijke doelgroep. Einddoel; de doelgroep moet verslaafd raken aan Sweet Sensation!



Oplossing

Your Best Fruit Friend for on the go!

Crossmediale campagne

WeLikeMilk heeft in samenwerking met Today is Canday (verantwoordelijk voor design en copy) een crossmediale campagne ontwikkeld om bovenstaande targetgroepen effectief te bereiken. Naast billboarding op RTL4 was de campagne sterk online georiƫnteerd en is er een groot bereik gerealiseerd om de Sweet Sensation peer goed onder de aandacht te brengen.

De doelgroep van de Sweet Sensation zijn jonge vrouwen tussen de 20 en 35 jaar. De peer past goed bij een gezonde levensstijl en is ideaal als gezond tussendoortje voor onderweg, tijdens de studie of op het werk. Deze doelgroep is onderverdeeld in twee targetgroepen, namelijk Urban Vrouwen (20-27 jaar) en Jonge Moeders (28-35 jaar). Deze doelgroepen waren goed te bereiken op YouTube, Facebook en Instagram.

De Sweet Sensation bekendmaken met Billboarding en online video

Tijdens de Touch laag lag de mediadruk voornamelijk op televisie met Billboarding op RTL4. Dit heeft gezorgd voor een hoge zichtbaarheid van de Sweet Sensation. De mediadruk is tijdens de Tell-laag volledig overgepakt door online advertising op social media.

 

Kwalitatief bereik met display advertising

Via displayadvertising hebben we met interessetargeting, lookalike- en in-market audiences de doelgroep bereikt. Het doel van de Tell-laag was om de doelgroep te interesseren en te laten landen op de speciale campagne-landingspagina. Gedurende de campagne zijn er verschillende creaties en doelgroepen getest. Aan de hand van deze learnings is de campagne geoptimaliseerd.

Location-based targeting

In de Sell-laag hebben we gebruik gemaakt van location-based advertising via display en social. Jonge vrouwen die zich binnen een straal van de verkooppunten bevonden. Het bereiken van de doelgroep door middel van geo-targeting is in deze campagne bijzonder effectief gebleken.

Ecosysteem

Campagneflow

 

Touch

We hebben een reeks aan (online) middelen ingezet zoals Billboard TV op RTL 4, YouTube bumperads en prerolls en diverse social media uitingen zoals video ads op zowel Instagram als Facebook en Instagram stories.

Tell

Om kwalitatief verkeer naar de landingspagina te realiseren hebben we via specifieke targetingopties de doelgroep weten te bereiken met zowel display, social media uitingen als videoadvertising op YouTube.

Sell

In de Sell-laag hebben we geretarget met standaard formaten IAB-banners en social media uitingen door middel van geo targeting.

Resultaten

De crossmediale campagne heeft bijgedragen aan de merkbekendheid en verkoop van de Sweet Sensation. Er is een goed bereik gerealiseerd van 17 miljoen impressies. Deze impressies hebben geresulteerd in meer dan 10.000 landingen. 26% van de landingen kwam via Youtube advertising, 31% vanaf Social Media advertising en 38% vanuit de online banners.

 
Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met WeLikeMilk, de digital growth agency.

Contact

Zo geef je het contentplatform van funda een 'thuis'

Inspireer met goede videocontent en lok interactie uit met relevante carrousels.

Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

De kracht van groente, fruit en online marketing.

Interactie met de klanten op alle aspecten geoptimaliseerd.