Specialist in Palletising en automatisering

De overgang van offline naar online lead generation

Inleiding

Verbruggen is al meer dan 30 jaar de voorloper in de palletising en automatisering industrie. In 2019 heeft Verbruggen de mijlpaal bereikt van 1000 verkochte machines, deze staan verspreid over de hele wereld. Het hoofdkantoor en de fabriek is gevestigd in Nederland, maar er zijn ook locaties in Amerika en India. Verbruggen weet zich te onderscheiden door de hoge mate van betrokkenheid bij de klant en het toepassen van de nieuwste, toonaangevende technieken. Met als bewijs de "automatiseringsindustrie 4.0" met IoT implementatie in de palletiseermachines.

 

Expertises

Digital Strategy & Development

Media Strategy

Email Marketing

Social Advertising

Search Advertising

Content Marketing

Uitdaging

De relatief jonge marketingafdeling bij Verbruggen ondersteunen en mee laten groeien door digitale professionalisering en een constante stroom van leads genereren. Verbruggen wil niet alleen qua Machinale oplossing een voorloper zijn maar ook in de digitale informatievoorziening en prospecting. Niet alleen richting prospects maar ook naar de bestaande klanten. Dit is iets wat tijdens COVID-19 nog relevanter is geworden.



Oplossing

Verbruggen Always On

WeLikeMilk is samen met het marketingteam van Verbruggen de uitdaging aangegaan om een constante stroom van leads te realiseren. Door te beginnen met het opzetten van een prospecting campagne hebben we een directe stijging in leads weten te realiseren. Hier blijft het echter niet bij want om een aantrekkelijke campagne te maken is er ook goede content nodig. Tijdens het proces van creatie en campagne voeren hebben we het team van Verbruggen echt leren kennen als betrokken, gedreven en vol met passie. Niet geheel verrassend dat dit 3 van de 5 kernwaarden van Verbruggen zijn.

Bestaande content in een nieuw jasje

De bestaande animatie video’s zijn geschikt gemaakt voor advertising. Door gebruik te maken van korte video’s voor advertising weten we de betrokkenheid bij de video’s te verhogen. Daarnaast zijn de video’s voorzien van een meer moderne voice-over in zowel Spaans als (neutraal) Engels. Hierdoor kunnen de video’s in vrijwel alle relevante landen ingezet worden voor advertising.

Nieuwe content

Naast de animatie video’s zijn er ook nieuwe video’s bij verschillende klanten geschoten. Deze video’s laten in ±30 seconden zien voor welke diverse oplossingen Verbruggen kan zorgen. Hierdoor zijn de video’s breder inzetbaar dan alleen advertising. Zo kan het ook gebruikt worden door het salesteam als promotiemateriaal.

Social advertising

Voor de technische setup voor LinkedIn advertising zijn o.a. marktspecifieke audience lijsten gemaakt, er is conversie tracking ingeregeld en een opzet gemaakt voor de toekomstige retargeting campagnes. Door de remarketing pool niet alleen in te richten op basis van website visits, maar ook op % uitgekeken video hebben we de pool snel weten te vullen. Hierdoor hebben we een waardevolle audience gecreëerd voor Verbruggen die al eerder een bepaalde mate van betrokkenheid hebben getoond. Zij worden vervolgens met de nieuwe animatie videos overtuigd van de voordelen die een palletiser van Verbruggen te bieden heeft.

Email marketing

Het opzetten van een maandelijkse nieuwsbrief voor Verbruggen. Voorheen werden alleen bestaande klanten sporadisch gemaild met een nieuwe actie. Dit zal na de zomer van 2020 veranderen met een maandelijks terugkerende nieuwsbrief. In de nieuwsbrief wordt o.a. een kijkje achter de schermen gegeven in de fabriek, daarnaast zullen klanten en prospects op de hoogte gehouden worden van de laatste ontwikkelingen bij Verbruggen. Hiermee zal de relatie tussen klant/prospect en Verbruggen nog hechter worden.

Google Search

Verbruggen maakt al een behoorlijke tijd gebruik van Google Search als kanaal. Echter was dit op branding en niet op prospecting niveau. Door deze Search campagne uit te breiden met relevante zoektermen en in verschillende talen, hebben we deze kunnen lanceren in meerdere landen.

Professionele vakbladen

Door de gevolgen van COVID-19 zijn vrijwel alle vakbeurzen, waar Verbruggen normaal gesproken aanwezig is, geannuleerd. Omdat deze beurzen in voorgaande jaren een belangrijke bron van leads en zichtbaarheid zijn is er hier besloten om naar alternatieven te kijken. Zoals sponsordeals met verschillende internationale vakbladen waarvan enkele ook online gepubliceerd worden.

Algemene begeleiding en advies

Mede door het enorm enthousiaste team bij Verbruggen worden hier flinke sprongen gemaakt in het professionaliseren van de organisatie. WeLikeMilk staat daarom altijd paraat om Verbruggen te ondersteunen bij dagelijkse vraagstukken over bijvoorbeeld teksten voor de brochure of de structuur op de website.

Ecosysteem

Campagneflow

 

Touch

Waar in eerdere jaren op de meest toonaangevende beurzen werd geëxposeerd is dit in 2020 niet het juiste kanaal geweest. Daarom wordt er gebruik gemaakt van sponsored/native content in professionele vakbladen. 

Tell

In de Tell laag van de campagne worden zeer specifieke audiences getarget met de meest relevante video’s uit het assortiment. Hier wordt gebruik gemaakt van de geavanceerde targeting opties die LinkedIn te bieden heeft. 

Sell

In de Sell laag van de campagne worden verschillende korte animatie video’s ingezet waarmee o.a. de bezoekers van specifieke pagina’s worden getarget op de sociale kanalen. 

Care

Om de relatie met zowel klanten als prospects te versterken gaat Verbruggen meer contactmomenten inbouwen. Dit doet men in eerste instantie middels een maandelijkse nieuwsbrief. Hierin zullen acties en mijlpalen worden gecommuniceerd, maar ook wordt er een kijkje achter de schermen gegeven. Daarnaast wordt er gewerkt aan een loyaliteitsprogramma gericht op de oudste klanten van Verbruggen.

Campagneresultaten

Digital advertising als extra kanaal zorgt voor stabiele instroom aan leads.

De transitie van traditionele sales naar een combinatie met online campagnes heeft er voor gezorgd dat zowel de online vindbaarheid als de zichtbaarheid vergroot is. In verschillende lagen van de funnel zijn touchpoints ingebouwd om potentiele leads af te vangen. Door een vaste structuur in de campagnes aan te brengen in de campagnevoering heeft WeLikeMilk er voor gezorgd dat Verbruggen een stabiele stroom aan leads weet te genereren die vervolgens door het sales team opgepakt kunnen worden.

 
Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met WeLikeMilk, de digital growth agency.

Contact

Waar ga jij voor?

De start van DAKA's digital journey

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Hoe haal je meer uit je vermogen?

Zorg voor synergie met een always-on campagne.