Funnel en
conversie-
optimalisatie

Omdat de start van een campagne nooit onze finishlijn is.

Onze visie

Elke handeling moet logisch zijn, logisch.

Hoe zorg je ervoor dat de flow van de customer journey op je website klopt en dat je inspeelt op de ware behoeftes van jouw doelgroep? Hoe zorg je voor een optimale conversiefunnel? Waar zitten voor je bezoekers de drempels die hen van conversie weerhouden? En hoe minimaliseer je die drempels zo veel mogelijk? Dat is mogelijk met conversieoptimalisatie!


Funnel-
en conversieoptimalisatie (CRO)

Bezoekers die op je website komen en daarna meteen afhaken, zijn duidelijk niet happy en leveren jou niets op. Met funnel en conversieoptimalisatie zorgen wij voor een zo goed mogelijke website-ervaring voor je klanten. Conversieoptimalisatie is het proces waarbij verschillende conversiepunten worden geoptimaliseerd aan de hand van waardevolle data. Zo focussen wij op de interactie tussen jouw doelgroep en jouw merk. Wij maken het je bezoekers zo makkelijk mogelijk om over te gaan tot conversie. Met CRO marketing optimaliseren wij je conversie funnel.

Mogelijke drempels voor een bezoeker zijn:

  • Langzame laadtijd van de pagina
  • Te lange formulieren
  • Pagina’s die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiel (niet mobile-friendly)

 

Website optimalisatie en A/B-testen

We gebruiken a/b-testing om onze hypotheses te toetsen. We gaan niet uit van aannames, maar testen liever grondig, om te zien wat werkelijk succesvol is. Door te blijven testen, verhogen we je conversieratio, door zo zorg te dragen voor een betere website-ervaring voor je klanten. We optimaliseren landingspagina’s of websites op basis van psychologische inzichten, zoals Robert Cialdini’s 6 beïnvloedingsprincipes. Daarnaast maken we gebruik van data uit heatmap-tools zoals Hotjar of a/b-testen in Optimizely.

 

Making brands fact-based

Op zoek naar lange termijn groei op basis van data? Neem dan snel contact op

KPI Focus

Conversies

Microconversies

Time on Site

Landingen

Pageviews

Leads

eCPA

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

De kracht van groente, fruit en online marketing.

Interactie met de klanten op alle aspecten geoptimaliseerd.

Case Studies

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Bekijk case
De kracht van groente, fruit en online marketing.

Interactie met de klanten op alle aspecten geoptimaliseerd.

Bekijk case
Merken & Klanten

Merken & klanten die met ons zijn gegroeid.

Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met de digital growth agency van Nederland.

Contact

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

De kracht van groente, fruit en online marketing.

Interactie met de klanten op alle aspecten geoptimaliseerd.