Mediastrategie en
mediaplanning

Met de juiste mediastrategie bereiken we je doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap.

Onze visie

Making brands fact-based

Maar hoe? Het medialandschap verandert continu en tegelijkertijd is er een soort van wapenwedloop ontstaan tussen online marketing bureaus. Waar die andere bureaus hopen om op korte termijn snel te scoren op je concurrentie, gelooft WeLikeMilk dat serieuze aandacht dient uit te gaan naar je langetermijn-performance. Ons devies: laat vooral niet na je te richten op lange termijn merkvoorkeur. Dit dient ook als uitgangspunt voor de online mediastrategie die wij voor onze klanten opstellen en het online mediaplan dat hieruit voortvloeit.

 

Hoe komt het online mediastrategie tot stand?

Voor je mediastrategie nemen wij je doelgroep en je doelstellingen als uitgangspunt. Door middel van een gedegen doelgroeponderzoek en -analyse kunnen je doelgroepen nauwkeuriger worden bepaald. Wij weten wij waar ze zich bevinden en hoe wij ze het beste kunnen bereiken. Inspelend op de interesses en het online gedrag van je doelgroep, passen wij de meest innovatieve mogelijkheden van online marketing toe. Ons gedetailleerd doordachte plan voor jouw media inzet, toegespitst op jouw doelgroep, bundelen we in het online mediaplan dat we voor je opstellen. Interesse en vertrouwen bij je doelgroepen vergroten we dusdanig, dat er kwalitatieve performance wordt gerealiseerd. Middels een positieve customer experience en een optimale flow, zorgen wij voor duurzame merkrelaties, waarbij we nooit de focus op conversies verliezen.

 

Lange termijn merkvoorkeur

Het draait echter niet alleen om de kwalitatieve performance. Door invulling te geven aan touch-tell-sell, stimuleren we interesse en vertrouwen bij je doelgroep, hetgeen resulteert in een lange termijn merkvoorkeur. Wij werken vanuit dit principe omdat er door middel van het opbouwen van merkvoorkeur, meer bereikt wordt dan met ‘return on ad spend’ verhogingen (ROAS) op de korte termijn. Wij zijn -en dat is uniek binnen onze branche- in staat om deze data-based werkwijze uit performance marketing, toe te passen op brand building. Onze gedetailleerde analyse van data gebruiken we als input voor de digitale strategie, die merken helpt fact-based te maken. Ook dat van jou. Kortom; wij streven naar langetermijngroei met focus op performance én merkvoorkeur en dát onderscheidt WeLikeMilk van de rest.

KPI Focus

Return on ad spending (ROAS)

Share of Voice

Kwalitatief verkeer

Merkbekendheid

Viewability

Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

Hoe haal je meer uit je vermogen?

Zorg voor synergie met een always-on campagne.

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Case Studies

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).

Bekijk case
Hoe haal je meer uit je vermogen?

Zorg voor synergie met een always-on campagne.

Bekijk case
Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

Bekijk case
Zo geef je het contentplatform van funda een 'thuis'

Inspireer met goede videocontent en lok interactie uit met relevante carrousels.

Bekijk case
De kracht van groente, fruit en online marketing.

Interactie met de klanten op alle aspecten geoptimaliseerd.

Bekijk case
Hoe activeer je het lekkerste peertje van Nederland

Sweet Sensation. Love at first bite.

Bekijk case
Merken & Klanten

Merken & klanten die met ons zijn gegroeid.

Toe aan een data minded, nerdy agency dat je business helpt groeien? Maak kennis met de digital growth agency van Nederland.

Contact

Zo introduceer je een merk als Fitchannel online

Met zowel een toename van de naamsbekendheid als het conversieratio.

Hoe haal je meer uit je vermogen?

Zorg voor synergie met een always-on campagne.

Jij blij, wij blij, Simyo blij.

De spontane merkbekendheid van de campagne is gestegen van 11% naar 17% (t.o.v. 2017).