Creative Mathness: How data drives campaigns to impact

Impactvolle campaigns door ‘Creative Mathness’: ons campaign playbook helpt ook jou dit te realiseren.

Om adverteerders te helpen meer uit hun campagnes te halen door de combinatie van creativiteit en data, is er nu ons ‘Campaign Playbook’. Hierin nemen we je stap voor stap mee in het creëren en realiseren van succesvolle campagnes. Je leert wat er allemaal bij komt kijken om een campagne te starten, welke disciplines hier (idealiter) bij komen kijken, wat je zelf in huis moet hebben en wat wij kunnen toevoegen hieraan. Daarnaast geeft het zowel de doorgewinterde marketeer als de minder ervaren marketeer inzichten die meteen toepasbaar zijn binnen het bedrijf.

In maar liefst 220 pagina's, verdeeld in 10 hoofdstukken, nemen we je helemaal mee in onze wereld van Creative Mathness.

PLaybook-Mockup

1. Waarom een Campaign Playbook?

We zien de wereld om ons heen continu veranderen. Today is Canday wil niet meebewegen, maar de stroom sturen. We zien in de creatieve industrie dat er behoefte is aan duidelijkheid. Het Campaign Playbook geeft houvast en sturing aan het creatieve proces en maakt inzichtelijk wat er allemaal bij zo’n proces komt kijken.

Mockup_1

2. De intake.

We beginnen bij het begin. Waar sta je nu? Bij de intake kijken we samen naar het merk of de organisatie zoals het nu is en nemen hierin elk aspect onder de loep. Van doelen en data tot medewerkers en budgetten.

Mockup_2

3. Markt.

We hebben de intake gehad. De volgende stap is de markt bekijken, zodat we inzicht hebben in waar we staan ten opzichte van het grotere plaatje. Marketing is niet voor niets een vak apart en ieder (groot) bedrijf heeft als het goed is aparte marketing afdeling. Daarom kijken wij als bureau graag naar wat je huidige marketingstrategie is en helpen zo nodig om samen met jou deze informatie naar boven te halen.

Mockup_3

4. Doelgroep.

Op welke doelgroep je je wilt richten bepaalt hoe jouw campagne eruit gaat zien. Hoe we jouw verhaal gaat vertellen, in welke vorm we dit gieten en waar en hoe je zichtbaar gaat zijn. Dit is een keuze die je dus goed moet overwegen, want je wilt een kansrijke doelgroep, maar ook een die past bij jou. 

Mockup_4

5. Strategie.

In dit hoofdstuk gaan we belangrijke en scherpe keuzes maken. We leggen een hele stevige basis die bepalend is voor elke stap die jij straks gaat maken. Dit is vaak heel spannend, want je moet dus heel concreet gaan maken welk verhaal we gaan vertellen. Hier moeten we dus vooral eerlijk naar elkaar zijn en zorgen dat alle neuzen dezelfde kant op staan.

Mockup_5

6. Concept.

We gebruiken alle data over jouw merk, strategie en je ambities om een creatief concept te bedenken. Een Long Idea dat duurzaam, effectief en beweeglijk is. Met een juiste Tone of Voice en Tone of Visual krijgt het precies de uitstraling die past bij jou. Met een contentplan brengen we dit tot leven.

Mockup_6

7. Campagne strategie.

Als het creatieve concept er ligt, met alle bijbehorende wilde ideeën, gaan we over tot een concreet plan. We kijken wat de campagne nodig heeft om onze doelstellingen te halen. Hoe bereiken we onze doelgroep? Welke media zetten we in? Dit is hoe we een idee veranderen in een campagne.

Mockup_7

8. Onboarding.

The point of no return. We checken of onze koppen allemaal dezelfde kant op staan. Of het plan realistisch en haalbaar is. Ja? Dan gaan we nu eindelijk écht van start. We stemmen ook samen af of en in welke vorm je een retainer wilt. Spoiler alert: die wil je. Althans, als je een succesvolle, langdurige campagne wilt.

Mockup_8

9. Activate.

We hebben je on board, je bent ontzettend blij met je Long Idea, de creatives zijn gecreëerd, nu gaan we je campagne activeren, de wereld inbrengen, naar je doelgroepen uitrollen!

Mockup_9

10. Accelerate

Tja. had je bureau vroeger eenmaal je commercial draaien op TV, of die advertentie geplaatst in de krant, dan was het ‘fingers crossed’ en afwachten geblazen. De tijd dat je als creatief bureau klaar was als de campagne live ging, is voorbij. Gelukkig maar! Wij gaan na de campagnelancering net zo hard voor je aan het werk als ervoor. 

Download 220 pagina's Campaign Playbook!

Ben jij CMO, (online) marketeer, of in een andere functie verantwoordelijk voor campagnes aan adverteerderszijde? Dan sturen we je het Campaign Playbook graag - gratis - naar je toe. Het enige wat wij daarvoor nodig hebben is je mailadres.

Het Campaign Playbook 'Creative Mathness: How data drives campaigns to impact" is uitsluitend bestemd voor en wordt alleen ter beschikking gesteld van marketing/communicatie verantwoordelijken aan adverteerderszijde. Today is Canday behoudt zich het recht voor om aanvragen niet te honoreren.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.